Hur kan vi hjälpa till?

Konto

Hur ändrar jag typ av matkasse eller antal måltider?

Hos oss kan du ändra vad du vill, när du vill. Så här ändrar du typ av matkasse eller antal måltider. Tänk bara på din deadline!
Från vår hemsida:

  1. Logga in på ditt konto, klicka på ditt namn längst upp och välj ”Inställningar”.
  2. Välj "Prenumerationsinställningar” i menyn till vänster.
  3. Gör dina ändringar och klicka på "Spara" - vi mejlar dig en bekräftelse på dina ändringar.
    __Från vår app:__
  4. Öppna appen och logga in till ditt HelloFresh-konto.
  5. Klicka på ”Inställningar" längst ner till höger.
  6. Välj "Redigera" bredvid "Min prenumeration".
  7. Gör dina ändringar och bekräfta dina val.
    *Om du har valt att få kassen levererad lördag eller söndag behöver du göra ändringarna senast tisdag kl. 23:59 samma vecka. Om kassen kommer måndag eller tisdag är sista chansen för ändringar onsdag kl. 23:59 veckan innan, och om du har leverans onsdag eller torsdag har du fram till söndag kl. 23:59 veckan innan att göra ändringar till din kasse.*
    __Om det är din första matkasse behöver du [kontakta oss](/contact-us/) så att vi kan göra ändringarna åt dig.__

Hur ändrar jag leveransadress eller leveransdag?

Behöver du ändra leveransadress eller leveransdag? Inga problem! Tänk på att göra ändringar i god tid!
Ändra leveransadress från vår hemsida:

  • Logga in på ditt konto.
  • Välj ”Kontoinställningar” till höger under ditt användarnamn.
  • Gå till ”Prenumerationsinställningar" och klicka på ”Leverans”.
  • Uppdatera leveransadressen och klicka på ”Spara”.
    __Ändra leveransadress från vår app:__
  • Logga in till ditt konto via appen.
  • Gå till ”Inställningar” längst ner till höger.
  • Klicka på "Redigera" och ange din adress.
  • Välj en adress och redigera.
  • Klicka på ”Spara”.
    __Ändra leveransdag från vår hemsida:__
  • Logga in till ditt konto.
  • Välj ”Inställningar” till höger under ditt användarnamn.
  • Gå till ”Leveransadress och planering” och klicka på ”Redigera”.
  • Välj ”Tidsfönster för leverans”, välj leveransadress och spara.
  • Vi mejlar dig en bekräftelse.
    __Ändra leveransdag från vår app:__
  • Logga in till ditt konto via appen.
  • Klicka på ”Min meny” längst ner på sidan och välj prenumerationen du vill ändra.
  • Klicka på kugghjulet längst upp till höger
  • Välj ”Tidsfönster för leverans” och gör dina ändringar.
    *Om du har valt att få kassen levererad lördag eller söndag behöver du göra ändringarna senast tisdag kl. 23:59 samma vecka. Om kassen kommer måndag eller tisdag är sista chansen för ändringar onsdag kl. 23:59 veckan innan, och om du har leverans onsdag eller torsdag har du fram till söndag kl. 23:59 veckan innan att göra ändringar till din kasse. Ifall du kommer på att något inte stämmer efter dessa tidpunkter ber vi dig kontakta oss.*

Hur ändrar jag personuppgifter och betalningsinformation?

Du kan enkelt ändra dina personuppgifter och betalningsinformation på vår hemsida eller i vår app.
Ändra personuppgifter från vår hemsida:

  1. Logga in på ditt konto.
  2. Välj ”Kontoinställningar” i menyn längst upp till höger.
  3. Klicka på ”Kontoinformation” till vänster.
  4. Ändra det du vill ändra och klicka på ”Spara”.

Ändra personuppgifter från vår app:

  1. Logga in till ditt konto på appen.
  2. Klicka på "Inställningar" längst ner till höger.
  3. Klicka på ”Personlig information”.
  4. Ändra det du vill ändra.

Ändra betalningsinformation från vår hemsida:

  1. Logga in på ditt konto
  2. Klicka på ”Kontoinställningar” under ditt användarnamn längst upp till höger.
  3. Välj "Betalningsmetoder" i menyn till vänster.
  4. Välj ”Ändra betalningsmetod” och gör dina uppdateringar.

Ändra betalningsinformation från vår app:

  1. Logga in till ditt konto på appen.
  2. Klicka på ”Inställningar” längst ner till höger.
  3. Klicka på ”Betalningsmetoder”.
  4. Välj ”Ändra betalningsmetod” och göra dina uppdateringar.

Ändra telefonnummer från vår hemsida:

  1. Gå till vår hemsida, logga in på ditt konto och tryck på Kontoinställningar.
  2. Scrolla ner till Leverans och vidare till Leveransadress.
  3. Tryck på Redigera och scrolla ner en bit så kan du uppdatera ditt telefonnummer.
    HelloFresh behandlar dina personuppgifter i enlighet med vår integritetspolicy som du hittar här. Om du vill begära radering av dina personuppgifter kan du göra det genom att kontakta oss på gdpr.hellofresh@hellofresh.se

Hur ändrar jag min första beställning?

Om du vill ändra din första beställning behöver du kontakta oss. Alla efterföljande beställningar efter det kan du ändra själv i appen eller på vår hemsida.

Hur återaktiverar jag min prenumeration?

Grymt att ha dig tillbaka! Så här gör du för att återaktivera din prenumeration.

Från vår hemsida:

  1. Gå till vår hemsida och logga in på ditt HelloFresh-konto.
  2. Välj den prenumeration du vill återaktivera.
  3. Klicka på ”Återaktivera”.

Från vår app:

  1. Logga in på ditt HelloFresh-konto via appen.
  2. Klicka på ”Min meny” längst ner.
  3. Klicka på ”Återaktivera” för den prenumeration du vill återaktivera.
  4. Glöm inte att uppdatera din betalningsinformation och leveransinformation så att vi skickar din matkasse till rätt adress.

Välkommen hem!

Hur pausar eller avslutar jag min prenumeration?

Du kan pausa eller avsluta din prenumeration genom att följa instruktionerna undertill.
Obs! Om detta är din första leverans behöver du kontakta kundtjänst så att vi kan göra ändringarna åt dig.
Pausa din prenumeration från vår hemsida:

  • Gå till vår hemsida, logga in på ditt konto och klicka på "Mina leveranser" uppe till vänster. Här ser du dina kommande leveranser.
  • Välj datumet du vill pausa och klicka på ”Hoppa över vecka”. Om du vill pausa för en längre tid behöver du välja alla datum du vill hoppa över.
    __Pausa din prenumeration från vår app:__
  • Öppna din app och logga in på ditt HelloFresh-konto.
  • Klicka på "Min meny" längst ner.
  • Välj veckan du vill pausa och klicka på "Hantera vecka".
  • Klicka på "Hoppa över den här veckan".
  • Gör samma sak för alla veckor du vill pausa din matkasse.

    __Avsluta din prenumeration från vår hemsida:__
  • Gå till vår hemsida och logga in på ditt konto.
  • Klicka på ditt namn längst upp till höger och välj ”Kontoinställningar”.
  • Välj prenumerationen du vill avsluta och klicka på den.
  • Klicka på ”Avsluta min prenumeration” längst ner till höger.
  • Du får en bekräftelse på att din prenumeration är avslutad. Klicka ”Stäng” för att bekräfta.
  • Vi skickar ett mejl till dig där vi bekräftar att din prenumeration är avslutad.
    *Om du har valt att få kassen levererad lördag eller söndag behöver du göra ändringarna senast tisdag kl. 23:59 veckan innan. Om kassen kommer måndag eller tisdag är sista chansen för ändringar onsdag kl. 23:59 veckan innan, och om du har leverans onsdag eller torsdag har du fram till söndag kl. 23:59 veckan innan att göra ändringar till din kasse.*

Hur återställer jag mitt lösenord?

Glömt ditt lösenord? Inga problem, det händer den bästa!

Klicka på Logga in och sedan på Återställ mitt lösenord, fyll i din mailadress och klicka på skicka.

Skulle du fortsatt ha problem är du välkommen att kontakta oss så hjälper vi dig!

Behöver du hjälp? Vi finns här för dig.

Kontakta oss