När du kan få din kasse levererad beror på var i Sverige du bor. Du kan se detta när du gör din beställning. Om du redan beställt följer du de här stegen för att se när din kasse levereras:
Från vår hemsida:
Du kan spåra din leverans med spårningslänken som skickades till dig via SMS.
Om du inte fått din matkasse kan du börja med att kolla vilken tid din matkasse skulle ha levererats. Det kan vara så att vår förare inte hunnit fram till dig ännu. Vi levererar kassen inom det tidsfönster du angivit och din leveranstid kan variera från vecka till vecka. Följ de här stegen för att se din leveranstid:
Från vår hemsida:
Från vår app:
Du är alltid välkommen att höra av dig om du har problem så löser vi det tillsammans.
Det händer att vissa av våra kunder inte är hemma när vi levererar kassen. I så fall försöker våra förare att komma i kontakt med dig via telefon eller följa leveransinstruktionerna som du kan ange vid beställning, till exempel om du bor i en lägenhet med en låst trappa. Hur som helst hittar vi ett sätt att leverera din kasse.
Och oroa dig inte för ingredienserna - vi packar din kasse med ispåsar. Om du kommer hem några timmar efter att leveransen anlänt kommer innehållet i din kasse att hålla sig färskt under normala omständigheter.
Ställ bara in alla ingredienser i kylen direkt när du kommer hem så är det inga problem.
Om du inte har fått din matkasse ber vi dig höra av dig till oss så att vi kan undersöka vad som hänt. Vi ber så mycket om ursäkt för besväret!
Detsamma gäller om matkassen är skadad. Vi gör allt för att packa dina ingredienser så väl som möjligt. Om något ändå gått sönder ber vi dig att kontakta oss och bifoga bilder.
Vad ändras?
Numera levererar vi inga kassar på fredagar. Det innebär att det inte längre är möjligt att välja fredag som leveransdag. De som tidigare mottagit sina kassar på fredagar kommer nu automatiskt att få torsdagar som ny leveransdag. Ändringen tar kraft från och med vecka 48. Den första leveransen sker därför torsdagen den 30:e november istället för fredagen den 1:a december.
Ändra din leveransdag
Du kan enkelt ändra din leveransdag på hellofresh.se eller appen. Gå in på dina kontoinställningar, klicka på "Leverans" och ändra till ett tillfälle som passar dig eller klicka här.
Kom ihåg att göra ändringar innan 26:e november kl. 23:59 om du inte vill motta din matkasse den 30:e november.